MDDP doradztwo Business Consulting
Realizacje /

Aktualności

Konferencja Nowoczesne Finanse - 7 czerwca 2018
Kolejna edycja konferencji, podczas której wystąpią nasi eksperci! Więcej
Optymalizacja serwisu (SLA) w obszarze zwrotów i reklamacji Optymalizacja serwisu (SLA) w obszarze zwrotów i reklamacji
Jedna z wiodących na rynku platform e-commerce

________________
 

|   SYTUACJA   |
  • Firma jest wiodącą na rynku platformą e-commerce w Polsce.Decyzją operacyjną Działu Łańcucha Dostaw była rezygnacja z usług zewnętrznego operatora magazynu i prowadzenie działalności Magazynu Centralnego w ramach wewnętrznych zasobów firmy.
     
  • Powołano dedykowany zespół odpowiedzialny za obsługę klientów w zakresie obsługi zwrotów i reklamacji. Efektywne zarządzanie pracą zespołu wiązało się z koniecznością:

- zdefiniowania listy działań realizowanych przez zespół;

- oszacowania czasochłonności i pracochłonności działań realizowanych przez zespół;

- usprawnienia działań operacyjnych wymagających optymalizacji (likwidacja nieefektywności)

|   PODEJŚCIE   |
  • Przygotowaliśmy listę podstawowych zadań realizowanych przez zespół zwrotów i reklamacji, ustaliliśmy osoby odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych działań, a następnie poprzez obserwację pracowników w trakcie wykonywania codziennych działań zweryfikowaliśmy listę pod kątem poprawności i kompletności
  • Dokonaliśmy pomiaru czasu realizacji wszystkich działań ujętych na liście, a także liczby pracowników zaangażowanych w ich wykonanie
  • Wykorzystują narzędzia Lean Management, przeanalizowaliśmy pracę zespołu zwrotów i reklamacji pod kątem nieefektywności

Rezultaty:

Rezultaty współpracy z MDDP Business Consulting

Wyniki pomiaru czasochłonności i pracochłonności działań realizowanych przez zespół zwrotów i reklamacji zostały wykorzystane przy prognozie zatrudnienia dodatkowych pracowników (w wyniku zwiększenia wolumenu transakcji obsługiwanych przez zespół)

Rezultaty współpracy z MDDP Business Consulting
Wyniki prac pozwoliły na identyfikację przestojów i wąskich gardeł, a tym samym dostarczyły informacji w zakresie bardziej optymalnej alokacji zasobów i delegacji zadań w ramach zespołu
 
Rezultaty współpracy z MDDP Business ConsultingOpracowana lista nieefektywności i rekomendacja działań naprawczych, pozwoliły Działowi Łańcucha Dostaw na podjęcie właściwych decyzji zarządczych w obszarze zwiększenia efektywności realizowanych czynności magazynowych.

________________