-
W ramach powierzonych zadań konsultanci MDDP przygotowali pełną koncepcję wdrożenia systemu adresującą wymagania dotyczące informacji zarządczej wynikające między innymi z macierzowej struktury odpowiedzialności (spółki oraz segmenty biznesowe), konieczności konsolidacji budżetów i prognoz sporządzanych w różnych walutach lokalnych czy wewnętrznym zróżnicowaniem wynikającym ze specyfiki poszczególnych rynków lub spółek.
-
Prace prowadzone były w kilku strumieniach tematycznych odpowiadających poszczególnym obszarom odpowiedzialności menedżerskiej – Commercials (planowanie i monitorowanie sprzedaży na poziomie pojedynczych asortymentów), Industrial Operations (planowanie kosztów jednostkowych oraz określanie kosztów niewykorzystanych zdolności produkcyjnych), Research and Developement (planowanie i monitorowanie efektywności działalności badawczo-rozwojowej), Capex, Organizational Costs, Working Capital, External Financing oraz konsolidacja (rozumiana zarówno jako integracja danych pochodzących z budżetów cząstkowych jak i reguły konsolidacji zarządczej umożliwiające uzyskanie wyników poszczególnych segmentów biznesowych oraz całej grupy kapitałowej).
|